Monday, November 2, 2009

သူတုိ႔ႏွင့္ လင္းယုန္ႀကီး …..
အျမင့္ပ်ံလင္းယုန္

၁၉၇၈ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၃ ရက္ေန႔တြင္ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ကြယ္လြန္ခဲ့၏။ ေအာက္တိုဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔၌ ဆရာ၏ ႐ုပ္ကလာပ္အား ႀကံေတာသုႆန္တြင္ ဂူသြင္း၍ သၿဂိဳဟ္ခဲ့သည္။ ၾကာၿပီ…..။ ႏွစ္ေပါင္း ၃၁ ႏွစ္တိတိ ၾကာခဲ့ၿပီ။ သို႔ေသာ္….မေမ့ႏုိင္ၾက။ ေမ့မရႏိုင္ၾကေသး….။ ဆရာ့စာမ်ားက ရွင္သန္ၿမဲ….။ လတ္ဆတ္ဆဲ…..။ တ႐ိုတေသ သိမ္းဆည္းၿပီး တခုတ္တရ ျပန္၊ ျပန္၍ ဖတ္ေနၾကရၿမဲ….။ ဆရာ့နာမည္က …. ျမန္မာ့စာေပ သမုိင္းတြင္ ၾကီးျမတ္ဆဲ…..။ ဆရာကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ အတြင္း ….. ဆရာႏွင့္အတူ ထိေတြ႔၊ လက္တြဲ…ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသည့္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္၊ ေရးေဖာ္ေရးဖက္မ်ားက ဆရာ့အေၾကာင္း၊ အမွတ္ရခ်င္မ်ား ေရးၾက၏။

ၿပီးလွ်င္ …. ဆရာ့၏ စာမ်ားအား ေသြးေၾကာအတြင္း စီးဝင္၍ ႏိုးၾကြရွင္သန္ခဲ့ၾကရသည့္ သူမ်ားကလည္း ဆရာအေၾကာင္း ေရးၾက၏။ အလင္း….အေမွာင္၊ အထူ….အပါး၊ အနီး….အေဝးတို႔ကမူ ကြာ၏။ အျမင္၊ရႈေဒါင့္ခ်င္းကမတူ ….။ ဤအတြင္းမွပင္ ဆရာ့၏ ဘဝေကာက္ေၾကာင္းသည္ ခဲသားထင္လာ၏။

နရသိမ္မွ အက်ဥ္းသား၊ ကၽြန္းဖ်က္သိမ္းေရး အစာငတ္ခံတုိက္ပြဲဝင္ တပ္သားၾကီး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရွာေဖြသူ…..၊ သူပုန္စာေရးဆရာၾကီး…..။

ဒဂုန္တာရာႏွင့္ လင္းယုန္ၾကီး

ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ႏွင့္ နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္း ရင္းႏီွးခင္မင္သည့္ ေရးေဖာ္ေရးဖက္မ်ားအတြင္း၌ ဆရာဒဂုန္တာရာသည္ အေရွ႕ဆုံးမွ ရွိလိမ့္မည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္၏ ရင္းႏွီးခင္မင္သည့္ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆရာဒဂုန္တာရာက သူ၏ ႐ုပ္ပံုလႊာအဖြဲ႔တြင္ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္အား …

“က်ေနာ္ႏွင့္ အခင္မင္ဆံုး၊ အရင္းႏွီးဆံုး၊ နားလည္ဆံုး၊ အလိုလားဆံုး မိတ္ေဆြမ်ားအနက္ …..” တဦးအပါအဝင္ဟု ဝိေသသအရွည္ၾကီး သံုးၿပီး ေရး၏။ ဆရာတို႔ ၂ ဦးက အသက္အရြယ္ခ်င္း မတိမ္းမယိမ္း။ သို႔ေသာ္လည္း….. ငယ္ေပါင္းမ်ားမဟုတ္၊ ေက်ာင္းေနဘက္မ်ားမဟုတ္….။ စာေပႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ရင္းႏွီးခင္မင္ခဲ့ၾကရသည့္ စာေပမိတ္ေဆြမ်ား၊ ေရးေဖာ္ေရးဖက္မ်ား…..၊ ၾကီးမွ ခင္မင္ခဲ့ၾကသည့္သူမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း ….. ရင္းႏွီးခင္မင္ခဲ့ၾကသည့္ ႏွစ္ကာလက ရွည္ၾကာလြန္းလွ၏။ ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ေက်ာ္ ေပါငး္သင္းခဲ့ၾကသည့္ “ၾကီးေဖာ္” မ်ား…..။

၁၉၆၃ ခုႏွစ္…၊ စာေရးဆရာမ်ားသမဂၢအား ဖြဲ႔စည္းရန္ ျပင္ဆင္ၾက၏။ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္က ဆရာဒဂုန္တာရာအား စာေရးဆရာသမဂၢတြင္ ဥကၠ႒ လုပ္ေစလို၏။ အေျခအေနက မေပး….။ ဆန္႔က်င္သူအခ်ဳိ႕၊ ကန္႔ကြက္သူအခ်ဳိ႕ ရွိေန၏။ ထုိသူတုိ႔က …. ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္အား စာေရးဆရာသမဂၢ ဥကၠ႒ အျဖစ္ တင္၏။ ဤသို႔တင္ျခင္းက …. ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္အား ဥကၠ႒ ျဖစ္ေစလိုျခင္းထက္ ဆရာဒဂုန္တာရာအား ဥကၠ႒ မျဖစ္ရန္အတြက္ တင္ၾကျခင္းျဖစ္၏။ ဆရာဒဂုန္တာရာမွလည္း ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္အား ဥကၠ႒ လုပ္ရန္ တုိက္တြန္း၏။ မရ…။ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္က ျငင္းေနျပန္သည္။ ေနာက္ဆံုး …. ဆရာဒဂုန္တာရာက ….

“ခင္ဗ်ား … ဥကၠ႒ လုပ္တာဟာ၊ က်ေနာ္ ဥကၠ႒လုပ္တာနဲ႔ အတူတူပါပဲဗ်ာ….” ဟု ေျပာမွ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ဥကၠ႒ လုပ္ရန္ သေဘာတူ၏။

“စာေရးဆရာ သမဂၢ၏ ေၾကညာခ်က္ စာတမ္းမူၾကမ္းကို က်ေနာ္က ေရးသည္။ သူက သူ႔လက္ေရးႏွင့္ကူးကာ သူ႔ေရးဟန္ေလးထည့္ၿပီး တင္ျပရာ လက္ခံအတည္ျပဳၾကသည္။ က်ေနာ့္လက္ေရးျမင္လွ်င္ သူတုိ႔ လက္ခံၾကမည္ မဟုတ္မွာ ေသခ်ာသည္။ က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ ၿပံဳးၾကည့္မိၾကသည္။”

ေပါင္းေလာင္းျမစ္ေဘးမွ စကားသံ

ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ မကြယ္လြန္မီ …. ၃ ႏွစ္ခန္႔က ျဖစ္သည္။ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ႏွင့္ ဆရာဒဂုန္တာရာတုိ႔ (ဆရာတုိ႔ မ်ဳိးဆက္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ လူငယ္မ်ား) လူငယ္ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာမ်ားႏွင့္ ပ်ဥ္းမနား ေပါင္းေလာင္းျမစ္ေဘး၌ စကားဝိုင္းဖြဲ႔ေဆြးေႏြးေနၾက၏။ ေဆြးေႏြးပြဲက အျငင္းအခုန္မ်ားႏွင့္….။ အျငင္းအခုန္မ်ားက ….. ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ထုိးႏွက္တုိက္ခိုက္မႈမ်ားႏွင့္….။

လူငယ္ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာမ်ားက …. ဆရာေမာင္သင္းခိုင္၊ ဆရာေဇာ္ (ပ်ဥ္းမနား) ၊ ဆရာဟိန္းလတ္၊ ဆရာဝင္းေအာင္ထုိက္၊ ဆရာေက်ာ္မင္းဟန္၊ႏွင့္ ဆရာေဇာ္ဝင္းကို တုိ႔….။ အေၾကာင္းအရာက …. ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ ျမစ္ဧရာေပၚဝယ္ ဝတၳဳႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္အား ေဝဖန္ေနျခင္းျဖစ္၏။ ျမစ္ဧရာေပၚဝယ္တြင္ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္က ….. “ဓနရွင္ေလာက” စာအုပ္အား ေရးသူ ကိုဗဟိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေကာက္ခ်က္တခုခ်၏။ ဆရာ့၏ ကိုဗဟိန္းအေပၚဆြဲသည့္ ေကာက္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ လူငယ္မ်ားက သေဘာမေတြ႔ …။ ဤအေပၚ ေဝဖန္ၾကျခင္းျဖစ္၏။ ေဝဖန္ေရးက တစ …. တစ ျပင္းထန္လာ၏။ ဆရာေဇာ္ဝင္းကို တဦးတည္းက ဒုိင္ခံ၍ ေဝဖန္ေနျခင္းမ်ဳိး….။ ဆရာေဇာ္ဝင္းကိုက ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ႏွင့္အတူ ကၽြန္းက်ဘက္ …..။ ကြ်န္းတုိက္ပြဲတြင္ အတူတုိက္ပြဲဝင္ခဲ့သည့္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္တဦး …။ ဆရာေဇာ္ဝင္းကိုက ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္အား လက္ညိႇးေငါက္ေငါက္ထုိး၍ ေျပာ၏။

“ဦးေလးမွာ အဲ့ဒီလိုေရးဖို႔၊ အဲဒီလို ေဝဖန္သံုးသပ္ဖို႔ အခြင့္အေရးမရွိဘူး …..”
ဤတြင္ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္သည္ …. ေဝဖန္တုိက္ခိုင္မႈမ်ားအား တခ်ိန္လံုးၿငိမ္သက္စြာ နားေထာင္ေနခဲ့ရာမွ …. ဆရာေဇာ္ဝင္းကိုအား ျပန္၍ေျပာဆိုသည္။ ဤသည္အား ဆရာေဇာ္ဝင္းကိုက …. “ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ဋီကာ” တြင္ …..

“ဦးေလးက သူ႔အံကပ္ကို ခၽြတ္လိုက္သည္။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ျပတယ္။ ၾကိဳးျပာေပၚပလင္ လက္ရွည္အကၤ်ီရဲ႕ လက္ေတြကိုပင့္ၿပီး အ႐ိုးၿပိဳင္းၿပိဳင္းက်ေနတဲ့ သူ႔လက္အစံုကို ျပတယ္။ အကၤ် ီရင္ဘတ္ကို လွပ္ျပတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ …. သြားေတြၾကိဳးၾကဲက ေလထြက္ေနေပမယ့္ အင္မတန္ပီျပင္တဲ့အသံနဲ႔ ေျပာလုိက္တယ္။ ေဒါသအသံေတာ့ လံုးဝမပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အင္မတန္ေလးနက္သေလာက္ ေဆြးေျမ႕တဲ့ အသံနဲ႔…..။”

“… ကိုေဇာ္ သိပါတယ္ဗ်ာ၊ က်ေနာ္ ဘာအတြက္ ဘယ္ေလာက္လုပ္ကိုင္ခဲ့တယ္။ ဘာေတြ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရတယ္၊ ဘာေတြကို စြန္႔လႊတ္ခဲ့ရတယ္ဆိုတာ ကိုေဇာ္ အသိဆံုးပါ။ က်ေနာ္ စြန္႔လႊတ္ခဲ့တဲ့ ဒီအေသြးအသား၊ က်ေနာ္ ဆံုးရႈံးခဲ့တဲ့ ဒီခြန္အား၊ က်ေနာ္ ေပးဆပ္ခဲ့ရတဲ့ ဒီဘဝအစိတ္အပိုင္းေတြကို ေထာက္ထားၿပီး ဒီေလာက္မွ ေျပာဖုိ႔အခြင့္အေရး က်ေနာ့္ကို မေပးႏုိင္ေတာ့ဘူးလား …”

တေန႔….။ ေပါင္းေလာင္းျမစ္ကမ္းေဘး စကားဝုိင္းၿပီး၍ ေနာက္တႏွစ္ခန္႔တြင္ ျဖစ္သည္။ ပင္းယစာအုပ္တုိက္၌ သခင္ျမသန္း၏ ဇနီးႏွင့္ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္တုိ႔ စကားဆုိျဖစ္ၾက၏။ ဆရာက …..

“က်န္းမာေရးေတာ့ ဂ႐ုစုိက္ဗ်ာ။ အင္း …. ကိုျမသန္းကေတာ့ ဘဝတေလွ်ာက္လံုး အေနဆင္းဆင္းရဲရဲ၊ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း၊ ေနခဲ့ရတဲ့ဒဏ္က က်န္းမာေရးကို ဒုကၡေပးသြားတာပဲ။ ေျပာသာ ေျပာရတယ္။ က်ေနာ္လည္း က်န္းမာေရး သိပ္ေကာင္းလွတယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကိုျမသန္းေနာက္ကို မၾကာခင္ လုိက္ရေတာ့မယ္နဲ႔ တူပါရဲ႕ဗ်ာ…..”

ဆရာသခင္ျမသန္း …. ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္တုိ႔က ကြယ္လြန္ခဲ့ၾကေလၿပီ …. သို႔ေသာ္ ….မေသ။ အၿမဲရွင္သန္လ်က္…..။ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ စကားသံအား ၾကားေယာင္မိဆဲ….။

“က်ေနာ့္ဘဝမွာ အတၱဆိုလို႔ မခင္ဦးကို ခ်စ္တဲ့ အခ်စ္တခုပဲ ရွိပါတယ္ဗ်ာ …..”

No comments:

Post a Comment