Tuesday, November 24, 2009

လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ၏ ျဖတ္သန္းမႈႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးအျမင္
က်ေနာ္တို႔ ဒီအပတ္အတြက္ လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြကို မီးေမာင္းထုိးျပဖို႔ ရည္စူးထား ပါတယ္။ အရင္ဆံုး ဥကၠဌ ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ခင္ဗ် လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီရဲ႕ ျဖစ္ေပၚလာပံုနဲ႔ သမိုင္းေၾကာင္းကုိ အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပီး နည္းနည္းေလး တင္ျပေပးပါလားခင္ဗ်ာ။


ဦးေအာင္မိုးေဇာ္။ ။ က်ေနာ္တို႔ ပါတီရဲ႕ ၂၁ ႏွစ္ သမုိင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေျပာျပရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အပိုင္း ၃ ပိုင္း ခြဲၿပီးေတာ့ ေျပာ ရမယ္။ ပထမအပိုင္းက ေျမေပၚလႈပ္ရွားမႈအပိုင္း၊ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္းပဲ ၁၉၈၈ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီး ေနာက္ပိုင္းမွာ အဓိက က်တဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ အဲဒီတုန္းက ဗကသမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရဲ႕ အေထြေထြ အတြင္းေရး မွဴးျဖစ္တဲ့ ရဲေဘာ္မိုးသီးဇြန္ ေခါင္း ေဆာင္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ပါတီကို ထူေထာင္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ အေတာ္အတန္အင္အား ေကာင္းတဲ့ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈတခုအျဖစ္ ေျမ ေပၚမွာ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ၁၉၉၁ အေစာပိုင္း မွာ က်ေနာ္တို႔ပါတီ အဖ်က္သိမ္းခံခဲ့ရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဒီလက္နက္ကိုင္ေဒသ အထူးသျဖင့္္ေတာ့ မာနယ္ပေလာကို အေျခစုိက္တဲ့ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမကို ရဲေဘာ္ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္ရွိခဲ့တယ္။ တၿပိဳင္နက္တည္း မွာလည္းပဲ က်ေနာ္တို႔ေထာင္ထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ရဲေဘာ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေထာင္ထဲ ကို ေရာက္ခဲ့ၾကရတာျဖစ္တယ္။ ဆုိေတာ့ ေနာက္ပိုင္းကာလေတြမွာ ၁၉၉၅၊ ၉၆၊ ၉၇ ကာလေတြ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း က်ေနာ္တို႔ပါတီ ဒီဘက္မွာ Exile သေဘာမ်ိဳး ျပည္ပကို အေျခစိုက္တဲ့ အေျခအေနကို က်ေနာ္တို႔ပါတီေရာက္ခဲ့တယ္။ ဒီ ၂၁ ႏွစ္တာ သမိုင္းမွာေတာ့ အေျခခံအားျဖင့္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ပါတီဟာ ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားမႈနဲ႔ လူထုကို အေျခခံတဲ့ လႈပ္ရွားမႈကို ေဖာ္ေဆာင္ေရး ကိစၥ၊ ေနာက္ တခု ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ ျဖတ္သန္းတဲ့အခါက်ေတာ့လည္း က်ေနာ္တို႔ ညီအကိုေတာ္ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးဖို႔ နားလည္ မႈ တည္ေဆာက္တဲ့ဘဝ၊ ေနာက္အခု ဒီဘက္ပိုင္းမွာလည္းပဲ အဲဒီ ညီအကိုေတာ္မ်ားနဲ႔ပဲ လက္ တြဲၿပီးေတာ့ တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္ကေပါ့ေနာ္ က်ေနာ္တို႔တုိင္းျပည္မွာ ဒီမိုကေရစီျပန္လည္ထြန္းကားဖို႔ကိစၥကို က်ေနာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အထူးသျဖင့္ေတာ့ တုိင္း ရင္းသားေသြးစည္းညီၫြတ္ေရးကိစၥ၊ မဟာမိတ္ညီအကုိေတာ္ ေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီးေတာ့ အထူးသျဖင့္ေတာ့ လူထုကို ဦးစားေပးတဲ့၊ လူထုကို အေျခခံတဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြကိစၥကို အေလး အနက္ ေဖာ္ေဆာင္ေနတယ္။ အေျခခံအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ပါတီကို အၾကမ္းအားျဖင့္ ၃ ပိုင္းခြဲလို႔ရတာ ေပါ့။ တပိုင္းက ေျမေပၚလႈပ္ရွားမႈအပိုင္း၊ ေနာက္တပိုင္းက ဒီလက္နက္ကိုင္ေဒသကို အေျခခံတဲ့ လႈပ္ ရွားမႈအပိုင္း၊ တတိ ယပိုင္းကေတာ့ ျပည္ပမွာအေျခစိုက္တဲ့အပိုင္းေပါ့။ ဒီ ၃ ပိုင္းစလံုးမွာ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီရဲ႕ တစ္ တခ်က္ ဒီမိုကေရစီ ျပန္လည္ ေဖာ္ေဆာင္ေရးကိစၥ၊ ႏွစ္ တခ်က္ အမ်ိဳးသားေသြးစည္းညီၫြတ္ေရးကိစၥ၊ သံုး တခ်က္ကေတာ့ ေရရွည္အနာဂတ္မွာ က်ေနာ္ တုိ႔တုိင္းျပည္ကို ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ႏုိင္ေရးကိစၥ စတဲ့ျပင္ဆင္မႈေတြကို ဒီအႏွစ္ ၂၀ လံုးလံုးေတာက္ေလွ်ာက္ က်ေနာ္တို႔ ေဆာင္ ရြက္ေနတာ အခုအခ်ိန္ထိပါပဲ။

အခု ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ေျပာတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဦးေငြလင္းကေရာ ဘာမ်ား ျဖည့္စြက္ခ်င္ပါေသးသလဲ ခင္ဗ်ာ။

ဦးေငြလင္း။ ။ အထူးေတာ့ ျဖည့္စရာမရွိေတာ့ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ပါတီက ေစာေစာက ဥကၠဌေျပာသလိုပါပဲ ေျမေပၚမွာ ရပ္တည္ခြင့္ စစ္အစိုးရက နည္းနည္းပဲေပးတယ္။ ေပးၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္တို႔အားလံုးကို ေတာထဲေမာင္းထုတ္လိုက္ တဲ့ သေဘာပါပဲ။ အဲဒီလို ဆုိေတာ့ က်ေနာ္တို႔ပါတီဟာ ျပည္သူသာအမိ၊ ျပည္သူသာအဖ ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ကို ကိုင္ထားတဲ့ ပါတီျဖစ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္ေနရာ ပဲ ေရာက္ေရာက္၊ ေတာထဲပဲေရာက္ေရာက္၊ ေထာင္ထဲပဲေရာက္ေရာက္၊ နယ္စပ္ေဒ သပဲ ေရာက္ေရာက္ ဘယ္ေနရာပဲ ေရာက္ေရာက္ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြအတြက္ က်ေနာ္တို႔ပါတီက အလုပ္အေကၽြး ျပဳေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ေတာက္ေလွ်ာက္ကိုင္စြဲၿပီး ဒီကေန႔အထိ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္လို႔ ပဏာမ မိတ္ဆက္ခ်င္ပါ တယ္။

ဦးတိုးတိုးထြန္းကေရာ လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ သမိုင္းေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တခုခု ျဖည့္စြက္ခ်င္ေသးသလား ခင္ဗ်။

ဦးတိုးတိုးထြန္း။ ။ သမိုင္းေၾကာင္းအေနနဲ႔ကေတာ့ ဥကၠဌနဲ႔ ကိုေငြတုိ႔ ေျပာသြားတာ ျပည့္စံုပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ပါတီရဲ႕ သမိုင္းကေတာ့ ျဖစ္တည္လာတာက ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီးက ေပါက္ဖြားလာတာပဲ။ ေပါက္ဖြားလာၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြရဲ႕ တိုက္ပြဲ ဆုိၿပီးေတာ့ အဲဒီတိုက္ပြဲစဥ္ႀကီးကေနၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ လူ႔ေဘာင္သစ္ပါတီဆုိၿပီး ေတာ့ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီစစ္အုပ္စုရဲ႕ ၿဖိဳ ခြဲမႈေတြ၊ ေသြးခြဲသပ္လွ်ိမႈေတြေအာက္မွာ က်ေနာ္တို႔က ေျမေပၚမွာလည္း ရပ္တည္ခဲ့တယ္၊ ေတာထဲမွာလည္းရပ္တည္ခဲ့တယ္၊ အခု လည္း က်ေနာ္တို႔က ဥကၠဌေျပာသလိုေပါ့ က်ေနာ္တို႔ ေဘာ္ဒါ ေတြမွာရပ္တယ္၊ ႏုိင္ငံတကာမွာ ျပန္႔က်ဲသြားတယ္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ ရဲ႕ ပါတီရဲ႕ အလံေပၚမွာေတာ့ ႀကံ႕ႀကံ႕ခံဆက္ လက္ ရပ္တည္ေနတယ္။ အဲဒီလို ရပ္တည္ရင္းနဲ႔ မဟာမိတ္ေတြနဲ႔အတူတူ၊ ျပည္တြင္းမွာ ရွိေနတဲ့ အင္အားစုေတြနဲ႔အတူတူ ဆက္လက္ျဖတ္သန္းေနတယ္ဆိုတာကို အဓိက ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔ လက္ရွိျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕အေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လုိမ်ား ေဝဖန္သံုးသပ္ခ်င္သလဲဆိုတာ က်ေနာ္ သိ ခ်င္ပါတယ္။ အခုအားလံုးသိၾကတဲ့အတုိင္း လက္ရွိမွာေတာ့ လတ္တေလာမွာတင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊ ဆီကို စာပို႔ၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ သူနဲ႔ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္လို႔ ကမ္း လွမ္းခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ိဳးေတြ ရွိပါတယ္။ တၿပိဳင္တည္းမွာ အေမရိကန္အစိုးရ အပါအဝင္ ႏုိင္ငံတကာအစိုးရေတြရဲ႕ ျမန္မာႏုိင္ငံဆိုင္ရာ မူဝါဒ အေျပာင္းအလဲ တခ်ိဳ႕ လည္း ရွိပါတယ္ခင္ဗ်ာ၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းမွာတင္ ကုလသမဂၢကေနၿပီးေတာ့ ျမန္မာစစ္အစိုးရကို လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေဝဖန္ၿပီး ဒီမုိကေရစီေရး ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔အတြက္ တုိက္တြန္းထား တဲ့အခ်က္ေတြ စသည္ျဖင့္ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး ဒီေရတက္ေနတဲ့ ကာလလုိ႔ က်ေနာ္တို႔ ေျပာရင္ရမယ္လို႔ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ လက္ရွိျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ အေျခအေနကို ဘယ္လုိမ်ားေဝဖန္မလဲခင္ဗ်။

ဦးေအာင္မုိးေဇာ္။ ။ က်ေနာ္တို႔တုိင္းျပည္ ကေန႔လိုအပ္ေနတာကေတာ့ အေျခခံအားျဖင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးပဲ။ မေန႔ တေန႔ကပဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရႊထံ စာေပးတယ္ဆိုတာ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္းပဲေလ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ သန္းေရႊနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြး ဖို႔ကိစၥကိုေျပာတယ္။ သူအဲဒီလိုမေဆြးေႏြးခင္မွာလည္း သူ႔ရဲ႕ စီအီးစီနဲ႔ ေတြ႕ဆံုဖုိ႔ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ ေတာင္းဆိုထားတာရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔တုိင္းျပည္ရဲ႕ ျပႆနာေတြကို တကယ္တန္းက်ေတာ့ ေတြ႕ဆံုေဆြး ေႏြးၿပီး အေျဖရွာမယ္၊ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္မႈ ျပန္လည္တည္ေဆာက္မယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ ကေန႔ႀကံဳ ေနရတဲ့ အေထြေထြျပႆနာေတြထဲက ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ႐ုန္းထြက္ႏုိင္ လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီလိုထင္တယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ တဖက္က ခုနက နအဖ စစ္အုပ္စုဘက္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရႊတို႔ဘက္က အခုအခ်ိန္အထိေတာ့ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးေရးလုပ္မယ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ေဆြးေႏြးမယ္၊ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြနဲ႔ ေတြဆံုေဆြး ေႏြး ၿပီးေတာ့ ျပႆနာေတြကို အေျဖရွာမယ္။ တုိင္းရင္းသားအင္အားစုေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ ျပႆနာေတြကို အေျဖရွာမယ္ ဆိုတဲ့ အရိပ္အေယာင္ကေတာ့ မေတြ႕ရေသးဘူး။ တဖက္ကလည္းပဲ ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ျပဳလုပ္မယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲကို အတင္းအၾကပ္သူတို႔ စီစဥ္ေနတယ္။ ဟိုတေန႔က အမ်ိဳးသားေန႔သဝဏ္လႊာကိုပဲၾကည့္ၾကည့္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရႊ ေျပာသြား တဲ့ စစ္မႈထမ္းေဟာင္းမ်ား ညီလာခံ မွာ ေျပာသြားတဲ့ မိန္႔ခြန္းကိုပဲ ေလ့လာေလ့လာ နအဖ ဖက္ကေတာ့ တဖက္သတ္ ေရြးေကာက္ပြဲကို လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ အရိပ္အ ေယာင္ေတြကို ထပ္ခါတလဲပဲျပေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ကေတာ့ ကေန႔ကာလမွာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲေတြ ျဖစ္လာမယ္၊ အဲဒီကမွ တဆင့္ တုိင္းျပည္ရဲ႕အေျပာင္းအလဲကို ဆက္သြားမယ္ဆုိ ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးလို႔ က်ေနာ္တို႔ျမင္တာပဲဗ်ာ။

ဟုတ္ကဲ့ ဦးေငြလင္းေရာ ဘယ္လိုသံုးသပ္မလဲ ခင္ဗ်။

ဦးေငြလင္း။ ။ က်ေနာ္တို႔ျမင္တာက ဒီကေန႔ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ျပႆနာက ေစာေစာက ဥကၠဌ ေထာက္ျပသလိုပဲ ေတြ႔ ဆံုေဆြးေႏြးၿပီး အေျဖရွာၾကရမယ္၊ ဒီဥစၥာ အေကာင္းဆံုးထြက္ေပါက္ျဖစ္တယ္၊ လုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ အဲဒီလို ျမင္တယ္။ ျမင္ေတာ့ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ NLD က ဧၿပီ ၂၈၊ ၂၉ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္ေပါ့ဗ်ာ၊ ေရႊဂံုတုိင္ေၾကညာစာတမ္း ဒီေၾကညာစာတမ္းမွာ ေတာင္းဆိုထား တဲ့အခ်က္ ၄ ခ်က္၊ ဒီအခ်က္ ၄ ခ်က္က အင္မတန္ က်ိဳးေၾကာင္းဆီေလွ်ာ္ၿပီးေတာ့မွ ကေန႔တိုက္ပြဲလိုအပ္ခ်က္နဲ႔ ကိုက္ညီတယ္လို႔ က် ေနာ္တို႔က ျမင္တယ္။ ေသခ်ာတာက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ အကုန္ လံုး၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အပါအဝင္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ေတြအကုန္လႊတ္ေပးရမယ္။ ေနာက္ၿပီး ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္ကို တနည္းနည္းနဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳရမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးေရးလုပ္ရမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၂၀၀၈ Constitution ကို ျပန္ၿပီးေတာ့မွ ျပဳျပင္ၾကရမယ္။ အဲဒီေတာင္းဆိုခ်က္ ၄ ရပ္က အင္မတန္ က်ိဳးေၾကာင္းဆီေလွ်ာ္တယ္လို႔ ျမင္တယ္။ ျမင္ေတာ့ အဲဒီဥစၥာကုိ NLD က ရပ္ခံၿပီးေတာ့မွ ေသေသခ်ာခ်ာ ကိုင္စြဲထားတယ္။ အခု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊကို ေပးတဲ့ ေပးစာ၊ တိုင္းျပည္အတြက္ အက်ိဳးရွိမယ့္ လုပ္ငန္းေတြမွာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ခ်င္ တယ္ ဆုိတဲ့ ကိစၥကလည္း ဒီေရႊဂံုတိုင္ေၾကညာစာတမ္းကိုပဲ တနည္းနည္းနဲ႔ ႐ုပ္လံုးေဖာ္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ သေဘာရ ပါ တယ္။ ဒီအတြက္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ နည္းနာႂကြယ္မႈကို ေလးလည္း ေလးစားတယ္၊ တန္ဖိုးလည္း ထား တယ္။ တကယ္က ခုနကေျပာသလို တဖက္က အဲလို ျပင္ျပင္ဆင္ဆင္နဲ႔ တုိင္းျပည္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ျမင္ရတာေတာ့ စစ္အစိုးရက နည္းနည္းမွ ဒါကို လွည့္ၾကည့္ဖို႔၊ လိုက္ေလ်ာဖို႔ လမ္းသိပ္မျမင္ရဘူးဗ်။ အဲဒီဥစၥာကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သူ႔လုပ္ရပ္ေတြ၊ သူ႔ေျပာဆုိခ်က္ေတြမွာ ေတာ္ေတာ္ပဲ အထင္အရွားေတြ႔ရတယ္လို႔ က်ေနာ္ အဲဒီလို ေဆြးေႏြး ခ်င္ပါတယ္။

ဟုတ္ကဲ့ ဦးတုိးတုိးထြန္းကေရာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ ခင္ဗ်။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈေတြ ေပၚလာမယ့္ အေန အထား ျမင္ သလား၊ လက္ရွိႏိုင္ငံေရးအေျခအေနကို ဘယ္လုိသံုးသပ္မလဲခင္ဗ်ာ။

ဦးတိုးတိုးထြန္း။ ။ လက္ရွိ ႏုိင္ငံေရးက က်ေနာ္တို႔ အခု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကေနၿပီးေတာ့မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရႊဆီကို ေပးတဲ့စာေပါ့၊ ဒီစာရဲ႕တကယ့္အႏွစ္သာရအရလည္း ေရႊဂံုတိုင္အေပၚမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က လက္ရွိႏုိင္ငံေရး အေျခအေနနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ ပကတိ ျပည္ တြင္းမွာရွိေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေန၊ ႏုိင္ငံတကာအေျခအေနေတြေပၚမွာ သူက လိုက္ ေလ်ာညီေထြ ေတာင္းဆိုလိုက္တာပဲျဖစ္တယ္။ အမွန္က ျဖစ္သင့္တာက ဒီေန႔ကာလမွာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈက အဓိကက် ေနတယ္၊ ေနာက္တခုက ဒီေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈကို ေျပာၿပီဆုိလို႔ ရွိရင္လည္း ျမန္မာျပည္ေရွ႕ဆက္သြားမယ့္ ဗိုလ္သန္းေရႊ တို႔က ကေန႔ ေတာက္ေလွ်ာက္ေျပာေနတာ ၂၀၀၈ Constitution ကိုပဲ သူတို႔ က ကိုင္စြဲမယ္ ၂၀၁၀ ကို ဆက္ၿပီးေတာ့မွ Road Map အတိုင္းသြားမယ္ဆုိတာေတြ သူတို႔က လုပ္မယ္ေျပာေနတယ္။ ကေန႔ အဲဒါေတြ လုပ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ႏုိင္ငံတကာက ေတာင္းဆိုေနတဲ့ အထူးသျဖင့္ အေမရိကန္ ေပါ့ေလ ၂၀၁၀ မွာ အားလံုးပါဝင္ဖို႔ ေျပာေနတယ္။ အဓိ က က အဲဒီ အက်ဥ္းသားေတြ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ အားလံုးပါဝင္ဖို႔ ဆုိတဲ့ကိစၥေတြ တကယ္လုပ္ဖို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ NLD ရဲ႕ အခန္းက႑၊ NLD မပါဝင္ဘဲနဲ႔ ၂၀၁၀ ေပၚမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ အနာဂတ္ႏုိင္ငံေရးေပၚမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီကေနၿပီးေတာ့မွ တုိးတက္တဲ့ အေျပာင္းအလဲေတြ ျဖစ္ဖို႔ဆုိတာ မျမင္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဒီကေန႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ေပးပို႔တဲ့စာက တကယ္ကို လက္ေတြ႔အေျခအေနအရ စစ္အစိုးရ အေနနဲ႔ နအဖအေနနဲ႔ တကယ္လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္တာ တခုကို တုိင္းျပည္အက်ိဳး အတြက္ လုပ္ရမယ့္ဟာလို႔ ထင္တယ္။ အဲဒီလို မလုပ္ ဘူးဆုိလို႔ ရွိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕ဆက္ျဖစ္လာမယ့္အလားအလာ ႏုိင္ငံေရးအလားအလားေတြကေတာ့ မေကာင္းဘူးလို႔ ထင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ေတာ့ အဲဒီလိုပဲျမင္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးကို အေျဖရွာဖို႔အတြက္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲသာလွ်င္ တခုတည္းေသာ နည္းလမ္းျဖစ္တယ္ ဆုိတာ ကေတာ့ ျမန္ မာႏုိင္ငံနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံသားေတြေရာ ျမန္မာႏုိင္ငံသားဆုိတဲ့ေနရာမွာလည္း ျပည္တြင္းျပည္ပေပါ့ အဲဒီလိုပဲ ႏုိင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းကေရာ ဒီစကားကိုေတာ့ အၿမဲေျပာေနၾကတာ က်ေနာ္တို႔ ၾကားေနရတယ္ခင္ဗ်။ ဒီလို ၾကားေနရတာလည္း ႏွစ္ေပါင္းက ၾကာပါၿပီ။ လက္ရွိ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲေတြ ေပၚေပါက္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္တို႔ တခ်ိဳ႕ကလည္း ကိုယ့္အားကိုယ္ကုိးရမယ္၊ ကိုယ့္အ ခ်င္းခ်င္း ရွင္းမွပဲ ၿပီးမွာပဲ၊ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းေပၚ မူတည္တယ္။ တခ်ိဳ႕က လည္း ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ အားေပးမႈေတြ တုိက္တြန္းမႈေတြ ဖိအား ေတြလိုတယ္ဆိုတာ ေျပာတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒါေတြကို ဘယ္ လို မွ်မွ်တတ ေတြးမလဲခင္ဗ် ဦးေအာင္မုိးေဇာ္။

ဦးေအာင္မိုးေဇာ္။ ။ အေျခခံအားျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊကို လက္ဦးစာပို႔တယ္ ေနာက္ ေတြ႕ဆံု ခြင့္ ေတာင္းတယ္ဆိုတာက က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ ဒီမုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ကိုယ္၌က ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးျဖစ္ဖို႔ အတြက္ Initiative Movement လႈပ္ရွားမႈ တခု ေျခလွမ္းတခု လို႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္။ အေျခခံအားျဖင့္ေတာ့ အမ်ားေျပာေန ၾကသလိုေပါ့ က်ေနာ္တို႔ တုိင္း ျပည္ရဲ႕ ျပႆနာေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေျဖရွင္းၾကရမွာပါ။ ဒီအေပၚမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေလးလည္း ေလးနက္မႈ အခိုင္အမာရွိ တယ္။ ဒီအတြက္လည္း သူကစၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးလိုတယ္လို႔ ေတာင္းဆိုတာျဖစ္ တယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီလိုျမင္တယ္။ တၿပိဳင္နက္ တည္းမွာပဲ ႏုိင္ငံတကာအခန္းကအေရးမႀကီးဘူးလားလို႔ ေျပာတဲ့အခါ မွာ အေရးႀကီးတယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘာ ေၾကာင့္လဲလို႔ ေျပာမလဲဆိုေတာ့ ဥပမာ ဟိုတေလာကပဲ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုက ဆီနိတ္က ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အထက္တန္းအရာရွိေတြ၊ သံတမန္ေတြ ျမန္မာျပည္လာတယ္။ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္သိန္းစိန္ သြားေတြ႔တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ေတြ႔ဆံုခြင့္ေပးတယ္။ ဒါ ေတြသည္ပင္လွ်င္ ႏုိင္ငံတ ကာရဲ႕အခန္းေပါ့ ႏုိင္ငံတကာက ေတာက္ေလွ်ာက္ဖိအားေပးလာမႈေတြကို နအဖ စစ္အုပ္စုအေနနဲ႔ တစံုတရာ တုန္႔ျပန္လာရ တာ ျဖစ္တယ္။ တစံုတရာ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ဆက္ဆံဖို႔လိုအပ္လာတယ္ဆုိတဲ့ အေျခခံအေပၚမွာ သူအခုလို အေမရိကန္ျပည္ ေထာင္စုနဲ႔ စကားေျပာဖုိ႔ သူတို႔ စလာတာျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီလိုျမင္တယ္။ ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ အခန္းက႑ ႏိုင္ငံ တကာကေန ျမန္မာျပည္ဒီမုိကေရစီေရးကို တစိုက္မတ္မတ္ ေထာက္ခံမႈကလည္း အေရးပါတယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ထင္ တယ္။ အဓိက ကေတာ့ ကိုယ္ ကလုပ္ရမွာပဲေလ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရႊအေနနဲ႔က အခုနက အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုနဲ႔ စကား ေျပာလိုတဲ့ စိတ္ဆႏၵ၊ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ စကား ေျပာလိုတဲ့ စိတ္ဆႏၵ တစံုတရာ ျပေနဖို႔လိုတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ စကားေျပာလိုတဲ့ စိတ္ဆႏၵျပဖို႔လိုတယ္။ ဒီမိုကေရစီအင္အား စုေတြနဲ႔ စကားေျပာဖို႔ စိတ္ဆႏၵကိုလည္း ျပဖုိ႔လိုတယ္။ အဓိကျပႆနာက က်ေနာ္တို႔ခ်င္း စကားေျပာၾကရမွာျဖစ္တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ သန္းေရႊနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ စကားေျပာ ရမွာျဖစ္တယ္။ ေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရႊနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ တုိင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ စကားေျပာရ မွာျဖစ္တယ္။ အဲလို စကားေျပာပြဲသာျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ေထာက္ခံပံ့ပိုးမႈကလည္း ဒီ့ထက္ပိုလာမယ္။ က်ေနာ္တို႔တုိင္းျပည္ အၾကပ္အတည္းေတြထဲက ႐ုန္းထြက္မႈကလည္းပဲ ပိုၿပီးေတာ့ ျမန္ဆန္လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီလိုထင္တာပဲဗ်။

ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်၊ ဦးေငြလင္းကေရာ ဘာမ်ားေျပာလိုပါသလဲ။

ဦးေငြလင္း။ ။ ဥကၠဌေဆြးေႏြးတဲ့အတိုင္းပါပဲ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ကဆိုလို႔ရွိရင္ ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ ျမန္မာ့အေရးကိုစာနာ ၿပီးေတာ့ အခုလို ဝန္းရံေထာက္ခံေနၾကတဲ့ကိစၥ အေပၚမွာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ မစၥတာ ဘန္ကီမြန္းအပါအဝင္၊ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုအပါအဝင္ ႏုိင္ ငံတကာမိသားစုေတြေပ့ါဗ်ာ အခု ဒီ UNGA က ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ခ်ဖို႔ႀကိဳးစားေပးၾကတဲ့ ႏုိင္ငံ ေတြအပါအဝင္ ကို က်ေနာ္တို႔ ေက်း ဇူးတင္ပါတယ္။ ဒါဟာ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာ့အေရးကို အၿငိမ္းခ်မ္းဆံုးနဲ႔ေျပလည္ သြား ေစခ်င္တဲ့ဆိုတဲ့စိတ္ဆႏၵေတြနဲ႔ ကူညီအားေပးၾက တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ သေဘာရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ စစ္အစိုးရအေနနဲ႔ က်ေတာ့ သူက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးဖို႔ အားထုတ္မႈက ေတာ္ေတာ္နည္းေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။ သူ က ေစာေစာက ဥကၠဌေထာက္ျပသလိုပဲ အျမင္ေကာင္း႐ံု၊ ႏုိင္ငံတကာ Pressure ေလ်ာ့႐ံု ဆိုတာေလာက္ လုပ္ျပေနတာ မ်ိဳး က်ေနာ္တို႔ ေတြ႕ေနရတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံျခားေရးဌာနက ဦးမင္းလြင္ဆုိရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို သိပ္မၾကာခင္ လႊတ္ေပးေတာ့မယ္ဆုိတာမ်ိဳး အသံမ်ိဳးအထိေပါ့ဗ်ာ ထုတ္တာေတြ က်ေနာ္ တို႔ေတြ႕ရတယ္။ ေတြ႔ရေတာ့ ဒါေတြဟာ စိတ္ရင္းနဲ႔ လုပ္ေနတာလား ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ အမ်ားႀကီးသံသယျဖစ္တယ္။ သံသယျဖစ္တယ္ ဆိုတာ သူက တကယ္လုိ႔သာ သူ႔စိတ္ရင္း မွန္တယ္ဆုိရင္ သူဘာက အစျပဳရမလဲဆုိေတာ့ အခု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေထာက္ျပတဲ့ အတုိင္းပဲ NLD ရဲ႕ EC ေတြအကုန္လံုး ေတြ႔ဆံုခြင့္ ေပးကိုေပးရမွာျဖစ္တယ္။ ဦးတင္ဦး မပါရတို႔ ဘယ္သူမပါရတို႔ ဒါမ်ိဳး လံုးလံုး မလုပ္ ေကာင္းဘူး၊ မလုပ္အပ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ အားလံုးကို ေတြ႔ဆံုခြင့္ေပးၿပီးေတာ့မွ အဲဒီ EC ေတြအားလံုးေတြ႔ရ မယ္ဗ်ာ။ ကေန႔အေျခအေန ေတြေပၚမွာ သံုးသပ္ခြင့္ေပးရမယ္၊ အကဲျဖတ္ခြင့္ေပးရမယ္၊ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ မွန္မွန္ကန္ ကန္ ခ်မွတ္ခြင့္ တိတိက်က် ခ်မွတ္ခြင့္ သူတုိ႔ေပးရမယ္။ ေပးၿပီးေတာ့မွ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးတဲ့ကိစၥကိုလည္း တကယ့္ကို စိတ္ရင္းနဲ႔ကိုပဲ တကယ္ Political will ရွိရွိနဲ႔ တကယ္ လုပ္သင့္တာပါ။ အခုအဲဒီလုိ လုပ္ဖုိ႔ကေတာ့ က်ေနာ္ အေနနဲ႔ က်ေနာ္ တို႔ပါတီအေနနဲ႔ ဆုိရင္ေတာ့ သိပ္မေတြ႔ရဘူး။ ဘာပဲေတြ႔ရလဲဆုိရင္ ေတာ့ ႏုိင္ငံတကာ Pressure ေလ်ာ့လို ေလ်ာ့ျငား နည္းနည္း ဟန္ျပေလာက္ပဲ လုပ္ေနတာမ်ိဳးကို ေတြ႔ရတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ေတာ္ ေတာ္ေလးကို စိတ္ပ်က္မိပါတယ္။

ဟုတ္ကဲ့ ဦးတုိးတိုးထြန္း ကေရာ ေစာေစာက ဦးေအာင္မိုးေဇာ္နဲ႔ ဦးေငြလင္းတို႔ ေျပာသြားတာကုိ ဘယ္လုိျမင္လဲခင္ဗ်။ ဘာမ်ားျဖည့္စြက္ခ်င္ပါသလဲ။

ဦးတုိးတိုးထြန္း။ ။ က်ေနာ္တို႔က ဒီေနရာမွာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီအင္အားစု ေတြက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း ၁၉၈၉ ကတည္းက က်ေနာ္တို႔အင္အားစုေတြအားလံုး ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုေတြ အားလံုးကို ကိုယ္စား ျပဳၿပီးေတာ့မွ ကိုယ္စားလွယ္အေနနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးေတာင္းခဲ့တာရွိပါတယ္။ သို႔ေသာ္ နအဖ စစ္ အုပ္စုသည္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြး ေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ဟာကုိ သူက ေတာက္ေလွ်ာက္ျငင္းပယ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္တခုက က်ေနာ္ တုိ႔ ႏုိင္ငံတကာ Pressure ေတြ က်ေနာ္ တို႔ ျပည္တြင္း Pressure ေတြ ႀကီးလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးကို ဟန္ျပ လုပ္တယ္။ ဒါဟာ ေတာက္ေလွ်ာက္ လုပ္ေနတာ ျဖစ္တယ္။ အခုထက္ထိလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ၾကည္နဲ႔ လုပ္တယ္။ က်ေနာ္ တုိ႔ ႏုိင္ငံတကာကေနၿပီးေတာ့မွ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ အျပေတြလုပ္တယ္ေပါ့ မီဒီယာေတြကေနၿပီးေတာ့ လုပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕မူလရပ္တည္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ စစ္တပ္အက်ိဳးစီးပြား၊ စစ္အာဏာတည္ၿမဲေရးနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ေတာ့ သူရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္၊ ဒို႔တာဝန္အေရး ၃ ပါး စတဲ့ သူ႔ရဲ႕ အဓိကဦးတည္ခ်က္ေတြေပါ့ ေနာက္ခု ဗိုလ္သန္းေရႊရဲ႕ မိန္႔ခြန္းေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ သူတို႔ ဒီေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးဆုိတာကို လက္ေတြ႔က်က်ေပါ့ ေလ တကယ္ တုိင္းျပည္အတြက္ ဘာမွ သိသာထင္ရွားတဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေတြမရွိဘူး။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ အခု ဆက္ၿပီးေတာ့ ခ်ဳပ္ထားတယ္။ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့မွ ဖမ္းဆီးမႈေတြ ဖိႏွိပ္မႈေတြ လုပ္ေန တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လုိ႔ က်ေနာ္တို႔က ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးဆုိတဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ လက္ေတြ႔က်တဲ့ ဒီ စစ္အုပ္စုကိုေပါ့ ေတာင္းဆိုႏုိင္တဲ့ ဖိ အားေပးႏုိင္တဲ့ လက္ေတြ႔က်ေနာ္တို႔ကေနၿပီးေတာ့ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရး လုပ္မလား၊ မလုပ္ဘူးလား ဆုိတဲ့အေျခအေနမ်ိဳး ဖန္တီးဖို႔ ေတြလည္း လိုအပ္လာတာရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်ေနာ္တို႔က ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးဆုိတဲ့ ဟာက ခုန ဦးခင္ေမာင္စိုး ေျပာသလိုေပါ့ ႏုိင္ငံတကာက ဘယ္ေလာက္ေျပာေျပာ က်ေနာ္တို႔လည္း ဘယ္ေလာက္ေတာင္း ဆို ေတာင္းဆုိ နအဖ သည္ လက္ေတြ႔မွာ သူက သိ သာထင္ရွားတဲ့ လက္ေတြ႔၊ တုိင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူလူထုအတြက္ အက်ိဳး စီးပြားကို လုပ္ေနပါတယ္လို႔ ဒီေန႔ထက္ထိ မျမင္ရေသးဘူး ဆုိ တာ က်ေနာ္တို႔ သြားေတြ႔ရတယ္။ ဒါက က်ေနာ္တို႔ ပကတိ ႏုိင္ငံေရးကို ၾကည့္တာေပါ့။

ဟုတ္ကဲ့ ေက်းဇူးပဲ ဦးတုိးတိုးထြန္း။ အဲဒီေတာ့ ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ ခင္ဗ်၊ အားလံုးပဲ သေဘာတူညီၾကတဲ့အခ်က္ကေတာ့ ေတြ႔ ဆံုေဆြး ေႏြးပြဲေတြ ေပၚေပါက္မွသာလွ်င္ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးက အေျဖထြက္မယ္လို႔ ျမင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေတြ႔ဆံုေဆြး ေႏြးပြဲျဖစ္ဖို႔ကလည္း အခုသိပ္ၿပီး ေရေရရာရာမျမင္ရေသးလို႔လည္း ဦးေအာင္မိုးေဇာ္တုိ႔ေျပာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးပြဲေတြ ေပၚေပါက္လာ ေအာင္ ဦးေအာင္မိုးေဇာ္တို႔ လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီက ဘာေတြလုပ္ေနသလဲ ဒါမွ မဟုတ္ ဘာေတြလုပ္ဖုိ႔မ်ား အစီအစဥ္ရွိသ လဲ။ ရွိရင္ က်ေနာ္ သိပါရေစခင္ဗ်။

ဦးေအာင္မိုးေဇာ္။ ။ အေျခခံကေတာ့ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈျဖစ္ဖို႔ဆုိရင္ က်ေနာ့္နားလည္မႈေပါ့ေနာ္ ႏိုင္ငံတကာအေနနဲ႔ ျဖစ္ျဖစ္ ျပည္ တြင္းက က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြကျဖစ္ျဖစ္ အဲဒါေတြကို ထပ္ျမႇင့္ဖို႔လိုတယ္လို႔ အဲဒီလို က်ေနာ္ေတာ့ ထင္ တယ္။ တဖက္ကလည္းပဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြကို ကိုယ္စား ျပဳၿပီးေတာ့ ျပည္သူလူထုကို ကိုယ္စားျပဳၿပီးေတာ့ တုိင္းျပည္ျပႆနာေတြ အေျဖရွာဖို႔အတြက္ကုိ နအဖစစ္အုပ္စုကို ကမ္း လွမ္းေနတာေတြရွိတယ္။ ဒီကိစၥေတြကို က်ေနာ္တို႔ဆက္ၿပီးေတာ့ ဆက္လက္အားေပးဖို႔ ဆက္လက္ေထာက္ခံဖို႔လိုလိမ့္ မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ထင္တယ္။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ လည္းပဲ အကယ္၍ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးဆုိတာ သူတို႔ ဟန္ျပလုပ္ၿပီး တဖက္က သူတို႔လုပ္ခ်င္တာေတြကို သူတို႔ လုပ္မယ္။ သူတို႔ လုပ္ ခ်င္တာလို႔ ေျပာတဲ့အခါမွာ သူတို႔ ခဏခဏ ထပ္တလဲလဲ ေျပာေနတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ လမ္းျပေျမပံု ၇ ခု၊ ၇ ဆင့္ေပါ့ေနာ္ အဲဒီ ၇ ဆင့္ရဲ႕ အဆင့္ တခုျဖစ္တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲကိစၥေပါ့ အကယ္၍ ဒီေရြးေကာက္ပြဲကိစၥကို အမ်ားေျပာေနတာေတြကို နားမေထာင္ဘဲနဲ႔ အတင္းဆက္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီ တဖက္သတ္လုပ္မယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲကို အကုန္လံုးက သပိတ္ေမွာက္ႏုိင္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ ေဆာ္ၾသၾကရမွာျဖစ္ တယ္။ အခု ကိစၥကလည္း ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးေတြ လုပ္ႏုိင္ေအာင္လို႔ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုေတြ က်ေနာ္တို႔ မဟာမိတ္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ ႏႈိးေဆာ္ထားတာရွိတယ္။ အကယ္၍ နအဖ စစ္အုပ္စုအေနနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲကို တဖက္သတ္လုပ္လာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဝုိင္း ဝန္းဆန္႔က်င္ ၾကဖို႔ အဲဒီအတြက္ပဲ အခုကတည္းက ျပင္ဆင္မႈရွိၾကဖို႔ေပ့ါေနာ္ စသည္ျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ ႏႈိးေဆာ္ထားတာရွိ တယ္။ အကယ္၍ နအဖ က ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲစကားဝိုင္းကို ဟန္ျပသေဘာသာ သြားၿပီးေတာ့ တဖက္က သူတို႔လုပ္ခ်င္ တာကို အတင္းဇြတ္လုပ္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီကိစၥ က ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုအသီးသီး ဝိုင္းဝန္းဆန္႔က်င္ၾကဖို႔ ဆန္႔က်င္ႏုိင္ဖို႔ အခု ကတည္းက က်ေနာ္တို႔ ေဆာ္ၾသေနတာရွိပါတယ္။

ဟုတ္ကဲ့။ ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ က်ေနာ္ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္ တခု ျဖတ္ၿပီးေတာ့ စိတ္ထဲ ဝင္လာတာေလး ေမးပါရေစ။ ျမန္မာ့ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အေရးႀကီးတဲ့ သမိုင္းေကြ႔တေကြ႔နားကို ေရာက္ေနတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေျပာလို႔ရမယ္ထင္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲရယ္ လတ္တေလာျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ေျပာတာပါ။ အဲဒီေတာ့ တခ်ိန္က က်ေနာ္တို႔ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဒီ ဦးေအာင္မိုးေဇာ္တို႔ လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ၈၈ အေရး အခင္းကိုပဲ ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီကာလနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဆရာလူထုဦးစိန္ဝင္းတုိ႔ ဆရာဦးဝင္းတင္တို႔ စတဲ့ ဝါရင့္ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ား ဒီ ႏုိင္ငံေရးသမၻာရင့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက တညီ တည္းေျပာတဲ့အခ်က္ကေတာ့ ၈၈ မွာ အေရးအခင္းက တကယ္ေတာ့ ျမန္မာ့စစ္အစိုးရ မလႈပ္မရွားျဖစ္ႏုိင္ၿပီးေတာ့ လူထုက အလြယ္တ ကူ ဒီမိုကေရစီရဖို႔ အခြင့္ေကာင္းႀကံဳခဲ့ပါ လ်က္နဲ႔ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုေတြေပါ့ေလ မညီၫြတ္ခဲ့လို႔ မရခဲ့ဘူးဆိုတဲ့ သံုးသပ္ခ်က္ကို က် ေနာ္ အၿမဲလိုလို ၾကားရေလ့ရွိပါ တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႕စကားကို ေထာက္မယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ ေနာက္တခါ ကြယ္လြန္သြားတဲ့ အေမလူထုေဒၚအမာတို႔ ကိုယ္တုိင္လည္း ကြယ္လြန္တဲ့အခ်ိန္အထိ တဖြဖြေျပာသြားတာက “သားေရ ငါတုိ႔ျမန္မာေတြက ညီၫြတ္မႈ သိပ္အားနည္း တယ္ကြယ္” ဆုိတဲ့စကား က်ေနာ္ ၾကားရပါတယ္ခင္ဗ်ာ၊ အဲဒီေတာ့ လက္ရွိကာလမွာေရာ ဒီအတုိက္အခံအင္အားစုေတြ ၾကားထဲမွာ ညီၫြတ္ေရး အဖြဲ႔အစည္းတခုထဲမွာ ညီၫြတ္ေရး၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြ အခ်င္းခ်င္းညီၫြတ္ေရး အဲဒါေတြနဲ႔ ပတ္ သက္လို႔ လက္ရွိ ညီၫြတ္မႈအင္အားကို ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ ဘယ္လိုသံုးသပ္မလဲ ခင္ဗ်။

ဦးေအာင္မိုးေဇာ္။ ။ က်ေနာ္အေနနဲ႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္က အေျခခံအားျဖင့္ အင္အား စုအ သီး သီးၾကားမွာ တူညီတယ္။ ဆုိၾကပါစို႔ အခု က်ေနာ္တို႔တုိင္းျပည္မွာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရး ျဖစ္ဖို႔လိုတယ္ ဆုိတဲ့အခ်က္ က ႏုိင္ငံ ေရး အင္ အားစုအားလံုး ညီၾကတယ္။ ဒါတခုေပါ့။ ဒုတိယအခ်က္္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးျဖစ္ဖို႔ ဒီအတုိင္းမျဖစ္ဘူး၊ အားလံုး ဝိုင္းၾကရလိမ့္ မယ္ ဆိုတဲ့ အေပၚမွာ အားလံုးသေဘာေပါက္တယ္။ အားလံုးညီတယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီလိုယူဆ တယ္။ ေနာက္တခုက အကယ္၍ ကေန႔ကာလ မွာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို မျပင္ဆင္ဘူး၊ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို မလႊတ္ဘူး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို မလႊတ္ဘူး ဆုိလို႔ရွိ ရင္ ဒီေရြးေကာက္ပြဲဆိုတဲ့ ကိစၥကိုလည္း လက္ခံႏုိင္ဖို႔ဆုိတဲ့ကိစၥ က အကုန္လံုးမွာ အခက္အခဲရွိတယ္။ ဒီေနရာမွာ အေရးအႀကီးဆံုးက ေတာ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ပဲျဖစ္တယ္လို႔ပဲ က်ေနာ္ထင္တယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခ ခံဥပေဒကို မျပင္ဘူး၊ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို မလႊတ္ဘူး အားလံုးပါဝင္ႏုိင္တဲ့အေျခအေနေတြ မရွိဘူးဆိုရင္ ဒီေရြးေကာက္ပြဲႀကီး ကို ဘယ္သူမွ လက္မခံ ဘူးဆုိတဲ့အေပၚမွာ အားလံုး အေျခခံအားျဖင့္ ညီတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ိန္းေသတာက ႐ုပ္ပိုင္းအရေပ့ါဗ်ာ က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႔အစည္း အသီး သီးက တေနရာစီ မွာဗ်။ တခ်ိဳ႕ကလည္းေတာထဲမွာ တခ်ိဳ႕ကလည္း ေထာင္ထဲမွာ တခ်ိဳ႕ကလည္း ရန္ကုန္မွာ ၿမိဳ႕ထဲမွာ တခ်ိဳ႕ကလည္း ျပည္ ပမွာ ဘယ္လိုပဲ ေနရာေဒသအသီးသီး ကြဲေနပါေစ ခုန က်ေနာ္ေျပာတဲ့အခ်က္ေတြ အေပၚ မွာေတာ့ အေျခခံအားျဖင့္ ညီၾက တယ္ လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ထင္ တယ္။ က်ေနာ္တို႔ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အလုပ္ လုပ္ၾကမယ္ဆုိ ရင္ က်ေနာ္တို႔လႈပ္ရွားမႈ ဟာ ဒီထက္အရွိန္ ေကာင္းလာႏုိင္တယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီလိုထင္တယ္။ ခ်ဳပ္ၿပီးေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ က်ေနာ္တို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ဒီကေန႔ လက္ရွိႏုိင္ငံေရးအေျခအေနေပၚမွာ ျမင္ေနတဲ့အျမင္ေတြ၊ လက္ရွိႏိုင္ငံေရးအေျခ အေနေအာက္မွာ ဘာလုပ္သင့္တယ္ဆုိတဲ့ ကိစၥေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္တို႔ အင္အားစုေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားၾကားမွာ အရွိန္ အားျဖင့္ တူညီမႈရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဟုတ္ကဲ့။ ဦးေငြလင္းေရာ ဦးေအာင္မိုးေဇာ္ေျပာတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုျမင္သလဲခင္ဗ်ာ။

ဦးေငြလင္း။ ။ ဥကၠဌ ေျပာဆုိေဆြးေႏြးခ်က္ေတြ အကုန္ က်ေနာ္သေဘာတူပါတယ္။ ဒီအတုိင္းပါပဲ။ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ကေပါ့ဗ်ာ ပံုသ႑ာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ရွိၾကတာကိုး။ အထဲထဲမွာ Legal fold မွာ ဥပေဒအတြင္းမွာ ရပ္ေနၾကရတာ ဒီလိုအဖြဲ႔အ စည္းေတြလည္း ရွိတယ္။ ေနာက္ နယ္စပ္ေဒသမွာ ရပ္ေနရတဲ့ က်ေနာ္တို႔လို အဖြဲ႔အစည္းေတြလည္းရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေတာ့ အပစ္ရပ္ၿပီးေတာ့မွ ထားတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြလည္းရွိတယ္။ ေနာက္ အပစ္မရပ္ဘဲ ဆက္တိုက္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း ေတြလည္းရွိတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီအဖြဲ႔ အစည္း ေတြအားလံုးမွာ တူညီတဲ့ကိစၥကေတာ့ ဘာလဲဆုိရင္ ဒီစစ္အစိုးရ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ထားတဲ့ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို လံုးလံုး လက္မခံ ဘူးဆုိတဲ့ ကိစၥပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဒီအေျခခံဥပေဒမွာပါတဲ့အခ်က္အလက္ ေတြ၊ ေနာက္အေျခခံဥပေဒ ဆြဲခဲ့ပံုဆြဲခဲ့နည္း၊ ေနာက္အ ေျခခံဥပေဒ ကို အတည္ျပဳခဲ့ပံု အတည္ျပဳခဲ့နည္း အဲဒါေတြ အားလံုး ကို ဘယ္သူမွ လက္မခံဘူး။ ဒါေတြဟာ ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္ေပၚ ေျပာင္းလဲဖို႔ရာ အတြက္ အဆင့္တဆင့္ျဖစ္တယ္ဆုိတာကို ဘယ္သူမွ လက္မခံဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အားလံုးရဲ႕ တညီတၫြတ္တည္း ေတာင္းဆုိခ်က္က အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ပါ ျပန္ လည္သံုးသပ္ပါ ဒီလိုေျပာေနတာရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒါကို မသံုးသပ္ဘဲနဲ႔ မျပင္ ဆင္ဘဲနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲ မလုပ္ဘဲနဲ႔ အက်ဥ္းသားေတြ အားလံုးကို မလႊတ္ေျမာက္ဘဲနဲ႔ ဘာမွမလုပ္ဘဲနဲ႔ သူ႔ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ဇြတ္လုပ္လာမယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ အဲဒီဇြတ္လုပ္လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲကိုလည္း နည္းသ႑ာန္ေပါင္းစံုျဖင့္ ဆန္႔က်င္သပိတ္ေမွာက္ပစ္ မယ္ဆုိတဲ့ အဲဒီအခ်က္ မွာလည္း ညီၾကတယ္။ ဒီဥစၥာ တခ်ိဳ႕ေဖာ္ျပခ်က္ေတြက သူ႔ေနရာေဒသအေလ်ာက္ေဖာ္ျပခ်က္ေတြမွာ တခုနဲ႔ တခု ကြက္ တိ မတူေသာ္လည္းပဲ တူလို႔မရလို႔ မတူရေသာ္လည္းပဲ အႏွစ္သာရအားျဖင့္အတူတူပဲလို႔ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီလိုသံုးသပ္မိ တယ္။ သံုးသပ္မိေတာ့ ကေန႔အေျခအေနမွာ ေသခ်ာေပါက္တုိက္ပြဲေဖာ္ၾကရမွာပဲ က်ေနာ္တို႔ တကယ္လႈပ္ရွားၾကရေတာ့ မွာပဲ တြန္း တင္ၾကရေတာ့မွာပဲ။ အဲလို တြန္းတင္ၾကရေတာ့မယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တို႔မွာ ဥပမာ ေခါင္းေဆာင္မႈမဲ့ေနမွာ ေခါင္း ေဆာင္မႈအားနည္း ေနမွာလားဆုိတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္မ်ိဳး က်ေနာ္တို႔ ပါတီအေနနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့မရွိဘူး။ ဒီဥစၥာေသေသခ်ာခ်ာကိုပဲ တုိက္ပြဲအရကိုပဲ ညီၫြတ္သြား ၿပီးေတာ့မွ ညီၫြတ္တဲ့ စုစည္းႏုိင္မႈ ေခါင္းေဆာင္မႈဟာ အလိုလုိပဲ တုိက္ပြဲၾကားထဲမွာ ထီးထီး မားမား ေပၚလာမယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီလိုပဲျမင္ပါတယ္။

ဟုတ္ကဲ့ ေက်းဇူးပဲ ဦးေငြလင္းခင္ဗ်။ ေပးတဲ့အခ်ိန္ကလည္း ျပည့္ခါနီးသြားၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီေန႔ေဆြးေႏြး ခ်က္ေတြအေပၚ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ၿပီးေျပာလိုရာမ်ားရွိရင္ ေျပာေပးဖို႔ပါ။ ဦးတိုးတိုးထြန္း စၿပီးေျပာေပးပါလား။

ဦးတိုးတိုးထြန္း။ ။ က်ေနာ္တို႔ ဒီေန႔ကာလမွာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးကို NLD ကေရာ ျပည္တြင္းမွာေရာ အားလံုးေတာင္း ေနတယ္ ႏုိင္ငံ တကာကလည္း ေတာင္းေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ လက္ေတြ႔ ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ နအဖ စစ္အုပ္စုနဲ႔ ပတ္ သက္လာရင္ ျမန္မာျပည္ ႏုိင္ငံေရးသမုိင္းေၾကာင္းကုိ က်ေနာ္တို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ စစ္အုပ္စုက ၆၂ ကေနစၿပီး ဒီေန႔ထက္ထိ တုိင္းျပည္ နဲ႔ ျပည္သူလူထုအတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ လုပ္ခဲ့တာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ သူတို႔အာဏာတည္ၿမဲေရး အတြက္ပဲ လုိသလို လုပ္သြားတယ္ဆုိတဲ့ သမိုင္းသင္ခန္းစာေတြရွိတယ္။ ရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီေန႔ကာလမွာ ေတြ႔ဆံုေဆြး ေႏြးေရးျဖစ္ဖို႔ဆုိလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ဟာတကယ္ ဦးဝင္း တင္ေျပာတဲ့ လူထုကို မ်က္ႏွာမူတဲ့ႏိုင္ငံေရးေတြ၊ လူထုနဲ႔ ပူးေပါင္းပါ ဝင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးေတြနဲ႔ ဒီေန႔စစ္အုပ္စုေပါ့ နအဖ စစ္အုပ္စုကို ေတြ႔ဆံုေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကို မတက္တက္ေအာင္ က်ေနာ္ တို႔ လုပ္ရမယ္။ ေတာင္းဆိုမႈေတြ တုိက္ပြဲေတြ လိုအပ္တယ္လုိ႔ ထင္ တယ္။ အဲဒီေနရာမွာ NLD က အဓိကက်တယ္လို႔ထင္ တယ္။ NLD အေနနဲ႔က ဒီေန႔ကာလမွာ လူထုနဲ႔အတူတူ ခ်ီတက္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ဒီကေန႔ တိက်တဲ့ Massage ေပးဖို႔လိုလာ ၿပီလို႔ တခု ထင္တယ္။ ေနာက္တခုက နအဖ စစ္အုပ္စုနဲ႔လည္း တကယ္ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြး ေရးကို သြားမယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ အနိမ့္ ဆံုးအဆင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အပါအဝင္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ လႊတ္ရမယ္။ ဒီမိုကေရစီ ပတ္ဝန္းက်င္ေတြ အား လံုးပါဝင္ႏုိင္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ေတြ ဖန္တီးေပးႏုိင္ရမယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က အဲဒီလိုျမင္တယ္။ တကယ့္လက္ေတြ႔ ေျပာေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးကို နအဖ စစ္အုပ္စုက ဖန္တီးရမယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က သူ႔မွာ အဓိက တာဝန္ရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဟုတ္ကဲ့၊ ဦးတိုးတိုးထြန္း ေက်းဇူးပဲ။ ဦးေငြလင္း ကေရာ ေနာက္ဆံုးနိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ဘာမ်ားေျပာလိုပါေသးလဲခင္ဗ်ာ။

ဦးေငြလင္း။ ။ အခု အေျခအေနႀကီးကို က်ေနာ္တို႔ ေျပာင္းလဲပစ္ဖုိ႔ဆုိရင္ အဓိက က်ေနာ္တို႔ ဆုပ္ကုိင္ရမယ့္ ကိစၥကို မေမ့ဖို႔လို တယ္။ အဲဒီ ဆုပ္ကိုင္ရမယ့္ ကိစၥက ဘာလဲဆိုရင္ ေရႊဂံုတိုင္ေၾကညာခ်က္က ေတာင္းဆိုထားတဲ့ ၄ ခ်က္ပဲ။ အဲဒီ ေတာင္းဆုိထားတဲ့ ၄ ခ်က္ မရဘဲနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ဘာကိုမွ စစ္အစိုးရ မ်က္လွည့္ျပတဲ့ ကိစၥ သို႔မဟုတ္ ၿခိမ္းေျခာက္တဲ့ကိစၥ ေတြအေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ ဘာကိုမွ ယစ္မူးလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေၾကာက္လန္႔လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ ဘာမွ တုန္႔ဆုိင္းမသြားဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အလုပ္ကို က်ေနာ္တို႔ တည့္တည့္လုပ္ရလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူကို ကူညီၾကရလိမ့္မယ္ ျပည္သူကို က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပၾကရလိမ့္မယ္။ ျပည္သူနဲ႔အတူ က်ေနာ္တို႔ ခ်ီတက္ၾကရလိမ့္မယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကိုတုိးတိုးထြန္းတုိ႔ ေဆြးေႏြးသလိုပဲ ျပည္သူကို မ်က္ႏွာမူတဲ့ ျပည္သူ တရပ္လံုးလိုက္ပါေဆာင္ရြက္ႏုိင္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ကို တကယ္ဦးေဆာင္ပါတီေတြက က်က်နန ခ်ရမယ္။ ခ်ၿပီး အဲဒီအတုိင္းပဲ လက္ေတြ႔က်တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြလည္း ခ်ျပ ခ်ျပၿပီး အဲဒါေတြနဲ႔အတူ လူထုအားအရယူၿပီးေတာ့မွ ခ်ီတက္မွသာ က်ေနာ္တို႔ကို စစ္ အစိုးရ ေျခာက္တဲ့ကိစၥ ေၾကာက္စရာ မလိုဘူး ေခ်ာ့တဲ့ကိစၥလည္း ေပ်ာ့စရာမလိုဘူးဆုိတဲ့ကိစၥ ပိုၿပီးအထင္အရွားျပႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ျမင္ပါတယ္။ အဲဒီ ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လူထုပါဝင္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ခ်ၿပီးေတာ့မွ ေရႊဂံုတိုင္ကို ႐ုပ္လံုးေပၚလာေအာင္ ႂကြ တက္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကပါလို႔ က်ေနာ္ အားလံုးကို တုိက္တြန္းပန္ၾကားခ်င္ပါတယ္။

ဟုတ္ကဲ့ ဦးေငြလင္း ေက်းဇူးပဲ။ ဦးေအာင္မုိးေဇာ္ ေရ နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ဘာမ်ားေျပာလိုပါေသးလဲခင္ဗ်ာ။

ဦးေအာင္မုိးေဇာ္။ ။ က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္ေတြ ေျပာတာနဲ႔ ကြာလိမ့္မယ္ မထင္ပါဘူး။ အေျခခံအားျဖင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးနဲ႔ ပတ္ သက္လို႔ စကားေျပာတဲ့ ဆုိတဲ့အသံေတြ ညံေနတယ္။ ဦးခင္ေမာင္စိုး တုိ႔လည္းသိတဲ့အတိုင္းပဲ က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္ရဲ ဘက္ေတြ မဟာ မိတ္ေတြ က်ေနာ္တို႔ ညီအကိုေတြ က်ေနာ္ အဓိကေျပာခ်င္တာကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တခါ တုန္းက ေျပာဖူးသလိုပါပဲ။ အေကာင္းဆံုးကိုေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္လို႔ ရပါတယ္။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာလည္းပဲ က်ေနာ္တို႔အေတြ႔ အႀကံဳေတြအရ အဆိုးဆံုးအတြက္ လည္း ခုိင္ခုိင္မာမာျပင္ဆင္ထားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ေတာ့ အဲဒီလို ေျပာခ်င္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment