Thursday, May 6, 2010

ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥပေဒႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒ ဆိုသည္မွာ

Posted by DPNS on March 10th, 2010 in ေဝဖန္သုံးသပ္ခ်က္, ၂၀၁၀

သုေတသနႏွင့္ေလ့လာေရးဌာန
ေဝဖန္သံုးသပ္ခ်က္ အမွတ္စဥ္ (၅/၂၀၁၀)
(၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၁၀ ရက္)
http://www.dpnsburmese.org/?p=1057
(နအဖ) စစ္အစိုးရက ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥပေဒ၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒတို႔ကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါၿပီ။

ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥပေဒကို ပထမေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔။

ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥပေဒကို နိဒါန္းအပါအဝင္ အခန္း (၁) မွ အခန္း (၄) အထိ ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး၊ ဥပေဒပုဒ္မေပါင္း (၁၄) ခု ပါရွိသည္။

ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္၏ အခရာက်သည့္ လုပ္ငန္းမွာ “ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ျခင္းဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားကို ႀကီးၾကပ္ရန္ျဖစ္ပါသည္။

ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ဖြဲ႔စည္းျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သို႔ပင္ ေရးသားေဖၚျပ ထားပါေစ။
ေကာ္မရွင္ဥပေဒ၊ အခန္း(၂) ပုဒ္မ (၄) ပုဒ္မခြဲ (ခ) “ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသည့္ ဂုဏ္သတင္းရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ (နအဖ)စစ္အစိုးရက ယူဆသူျဖစ္ရမည္” ဟူေသာ အခ်က္သည္ ေကာ္မရွင္ဥပေဒတစ္ခုလံုး၏ အဓိက အႏွစ္ခ်ဳပ္ျဖစ္သည္။

ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကား ဂုဏ္သတင္းရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ (နအဖ) စစ္အစိုးရက မယူဆလွ်င္ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္မွ် ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ဝင္ျဖစ္ လာစရာအေၾကာင္းမရွိပါ။

အခန္း (၃) တာဝန္ႏွင့္ လုပ္ပုိင္ခြင့္မ်ား၊ ပုဒ္မ (၉)၊ ပုဒ္မခြဲ (က) မွ (ဂ) အထိ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားသည္ ေကာ္မရွင္၏ အဓိကလုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ျပတ္ျပတ္သားသားပင္ ေရးသားေဖၚျပထားသည္ “ေကာ္မရွင္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ အၿပီးအျပတ္ ျဖစ္ေစရမည္” ဟု ပါရွိသည္။

ထို႔အျပင္ နိဂံုးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ အခန္း (၄) အေထြေထြ၊ ပုဒ္မ (၁၄) တြင္ ယခင္ (နဝတ)စစ္အစိုးရက ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ “ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပေရးေကာ္မရွင္ ဥပေဒ” (နဝတ) ဥပေဒအမွတ္ (၁/၈၈) ကို ႐ုတ္သိမ္းလုိက္သည္ဟု ေဖၚျပထားသည္။

သုိ႔ပါ၍ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥပေဒကို အႏွစ္ခ်ဳပ္လုိက္လွ်င္ ေကာ္မရွင္တြင္ ပါဝင္ၾကမည့္ ေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ႏွင့္ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားကို (နအဖ)စစ္အစိုးရ စိတ္ႀကိဳက္ ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ တာဝန္ေပးမည္၊ ေကာ္မရွင္သည္ ေကာ္မရွင္၏ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ စိတ္ႀကိဳက္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည္ဟု ဆိုလိုျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒကို ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစုိ႔။

ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒတြင္ ျပဌာန္းထားသည့္ အခ်က္မ်ားကို ေလ့လာဖတ္ရႈၿပီးသည့္အခါ “ႏုိင္ငံေရးပါတီဆိုသည္မွာ (နအဖ)စစ္အစိုးရက ႏုိင္ငံေရးပါတီ ျဖစ္သည္ဟု လက္ခံယူဆသည့္ ပါတီကို ႏုိင္ငံေရးပါတီအျဖစ္ မွတ္ပံုတင္ခြင့္ ျပဳမည္ျဖစ္ၿပီး(နအဖ)စစ္အစိုးရ က ႏုိင္ငံေရးပါတီျဖစ္သည္ဟု လက္ခံယူဆႏုိင္ျခင္းမရွိသည့္ ပါတီကို မွတ္ပံုတင္ခြင့္ျပဳမည္မဟုတ္” ေကာက္ခ်က္ကို ရရွိပါသည္။

ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒတြင္ နိဒါန္းအပါအဝင္ အခန္း(၁) မွ အခန္း (၅) အထိ ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး၊ ဥပေဒပုဒ္မေပါင္း (၂၇) ခု ပါရွိသည္။

တားျမစ္ကန္႔သတ္ခ်က္ အမ်ားဆံုး ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒဟု “ဂင္းနစ္ မွတ္တမ္းစာအုပ္” တြင္ မွတ္တမ္းတင္ရမည္။

အခန္း (၂) ပုဒ္မ (၆) ၊ ပုဒ္မခြဲ(က) မွ (စ) အထိ ျပဌာန္းထားခ်က္မ်ားကို ေစာင့္ထိန္းလုိက္နာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ခံခ်က္ကို ႏုိင္ငံေရးပါတီအျဖစ္ မွတ္ပံုတင္ေလွ်ာက္ထားသူက ဝန္ခံခ်က္ လက္မွတ္ထိုးရမည္ဟု ဆိုထားသည္။

ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒ၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ ပုဒ္မ (၆) ပုုဒ္မခြဲ (ဂ) “ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး” ဟူသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းအခ်က္ကို လက္ခံႏုိင္ျခင္းမရွိလွ်င္ အျခား ဘာမွ် ဆက္လုပ္စရာမလိုအပ္ေတာ့ေခ်။ (နအဖ)စစ္အစိုးရက ဤအခ်က္ျဖင့္ အားလံုးကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားလိုက္ၿပီ။

သက္ဆိုင္သူအားလံုး ပါဝင္ေရး၊ တရားမွ်တေရး ဆိုသည့္ စကားလံုးမ်ားမွာ ေလထဲတြင္ပင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့မည္။

အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က အဆိုပါ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ ျပင္ဆင္ေပးရန္ “ေရႊဂံုတုိင္ေၾကညာခ်က္” ျဖင့္ ေတာင္းဆိုထားသည္။

အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ တုိင္းျပည္ႏွင့္ လူထုသုိ႔ ရွင္းလင္းျပတ္သားသည့္ အေျဖကို ေပးရေတာ့မည္။ အခ်ိန္ဆြဲေန၍ မရေတာ့ပါ။

ေနာက္ထပ္ ထုတ္ျပန္လာမည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒ၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒ၊ တိုင္းေဒသၾကီး လႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒ တို႔ကို ေလ့လာစရာမလိုေတာ့ပါ။

တုိင္းျပည္ႏွင့္ လူထုသို႔ ဒီမုိကေရစီအေရး ဆက္လက္တုိက္ပြဲဝင္ရမည့္ တုိက္ပြဲမဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ နည္းပရိယာယ္ကို ခ်ျပရေတာ့မည္။

ေအာက္ေဖၚျပပါ ပုဒ္မႏွင့္ ပုဒ္မခြဲမ်ားသည္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒတြင္ ပါရွိသည့္ တားျမစ္ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။

အခန္း(၂) ႏုိင္ငံေရးပါတီ တည္ေထာင္ျခင္းႏွင့္ မွတ္ပံုတင္ျခင္း ၊ ပုဒ္မ (၃) ပုဒ္မခြဲ (က) ၊ ပုဒ္မ (၄) ပုဒ္မခြဲ(င) ၊ ပုဒ္မ(၅) ပုဒ္မခြဲ(စ) ၊ပုဒ္မ(၆) ပုဒ္မခြဲ (ဂ)၊ ပုဒ္မ(၇) ပုဒ္မခြဲ (က) မွ (င) အထိ၊ ပုဒ္မ (၁၀) ပုဒ္မခြဲ (က) မွ ( စ်) အထိ၊

အခန္း(၃) ဆက္လက္ ရပ္တည္ပုိင္ခြင့္မရွိျခင္း ပုဒ္မ (၁၂) ပုဒ္မခြဲ (က) ႏွင့္ (ခ)၊ ပုဒ္မ (၁၃) ၊ ပုဒ္မ (၁၈)၊ ပုဒ္မ(၁၉) ပုဒ္မခြဲ(က) ႏွင့္ (ခ)။

အခန္း(၄) ရန္ပံုေငြႏွင့္ပစၥည္းမ်ားစုေဆာင္းျခင္း၊ ထိန္းသိမ္းျခင္း၊ သံုးစြဲျခင္း၊ စစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ စာရင္းရွင္းလင္းဖ်က္သိမ္းျခင္း ပုဒ္မ (၁၄)၊ ပုဒ္မ(၁၅)၊ ပုဒ္မ(၁၆) ပုဒ္မ (၁၇)။

အခန္း (၅) အေထြေထြ ပုဒ္မ (၂၀) ပုဒ္မခြဲ (က) ႏွင့္ (ခ)၊ ပုဒ္မ (၂၁) ၊ ပုဒ္မ(၂၄) ပုဒ္မခြဲ( က) မွ (င) အထိ ျဖစ္ပါသည္။ ပုဒ္မ(၂၅) ဦးတည္ခ်က္မွာ “အမိ်ဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အပါအဝင္ တရားဝင္တည္ရွိဆဲ ႏိုင္ငံေရးပါတီ (၁၀) ခုအတြက္ ျပဌာန္းထားခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ရက္ေပါင္း (၆၀) အတြင္း မွတ္ပံုတင္ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားရမည္။ ေကာ္မရွင္ကခြင့္ျပဳလွ်င္ ဆက္လက္တည္ရွိမည္၊ သတ္မွတ္ရက္အတြင္း ေလွ်ာက္ထားျခင္းမရွိသည့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီသည္ အလိုအေလ်ာက္ ပ်က္ၿပီးျဖစ္သည္” ဟု ဆိုသည္။

အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အတြက္ ရက္ေပါင္း (၆၀) အခ်ိန္ရမည္။ အေျဖေပးရလိမ့္မည္။ မေပးလွ်င္ အလိုအေလ်ာက္ ဖ်က္သိမ္းၿပီးျဖစ္လိမ့္မည္။ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဘယ္လို အေျဖေပးမည္လဲ။

ပုဒ္မ( ၂၇) မွာ ယခင္ (နဝတ) စစ္အစိုးရကထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ “ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ ျခင္းဥပေဒ” (နဝတ) ဥပေဒအမွတ္ ၄/၈၈ ကို ရုတ္သိမ္းလုိက္သည္ဟုေဖၚျပထားသည္။ ယင္းရုပ္ သိမ္းခ်က္အရဆိုလွ်င္ တည္ဆဲႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားသည္ပင္လွ်င္ ယခုကာလသည္ ရုတ္သိမ္းခံ လိုက္ရသည့ ္အေနအထားျဖစ္ပါသည္။

(နအဖ)စစ္အစိုးရက ညီလာခံကိုလည္း စိတ္ႀကိဳက္ က်င္းပခဲ့သည္၊ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကိုလည္း စိတ္ႀကိဳက္ ခ်မွတ္ေရးဆြဲ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီ။

ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ကိုလည္း စိတ္ႀကိဳက္ ဖြဲ႔စည္းဦးမည္။

ႏုိ္င္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္းကိုလည္း တားျမစ္ခ်က္မ်ိဳးစံုျဖင့္ ကန္႔သတ္ထားခဲ့ၿပီ။

ဤလုပ္ရပ္မ်ားမွာ (နအဖ)စစ္အစိုးရ ေျပာေနသည့္ စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္၏ စံက်ေသာ နိဒါန္းေဖၚျပခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

(နအဖ)စစ္အစုိးရေပးသည့္ စေပ့ (ဝါ) ဒီမုိကေရစီအခြင့္အေရးဆိုသည္မွာ အပ္နဖားေပါက္ထဲ ကုလားအုပ္ဝင္ရမည့္ကိန္း ျဖစ္ေနၿပီ။

သုိ႔ပါ၍ က်ေနာ္တို႔ ျပည္တြင္းျပည္ပအင္အားစုအားလံုး ေဆာင္ရြက္ရမည့္ အဓိကတာဝန္မွာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္တုိက္ဖ်က္ၾကရန္မွတပါး အျခားနည္းလမ္း ရွိမည္မထင္ေတာ့ပါ။

No comments:

Post a Comment