Thursday, March 11, 2010

ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ဥပေဒ ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားမွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒ ဆိုသည္မွာ


Posted by DPNS on March 10th, 2010 in ေဝဖန္သုံးသပ္ခ်က္

သုေတသနႏွင့္ေလ့လာေရးဌာန

ေဝဖန္သံုးသပ္ခ်က္ အမွတ္စဥ္ (၅/၂၀၁၀)

( ၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၁၀ ရက္)

(နအဖ) စစ္အစိုးရက ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ဥပေဒ၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံု တင္ျခင္းဥပေဒ တို႔ကိုထုတ္ျပန္ခဲ့ပါၿပီ။
ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ဥပေဒ ကို ပထမေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔။
ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ဥပေဒကို နိဒါန္း အပါအဝင္ အခန္း (၁)မွ အခန္း(၄) အထိ္ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး၊ ဥပေဒပုဒ္မ ေပါင္း (၁၄) ခုပါရွိသည္။
ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္၏အခရာက်သည့္လုပ္ငန္းမွာ “ေရြးေကာက္တင္ ေျမႇာက္ျခင္းဆုိင္ရာလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ ရန္ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားကိုႀကီးၾကပ္ရန္ျဖစ္ပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ဖြဲ႔စည္းျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သို႔ပင္ ေရးသားေဖၚျပ ထားပါေစ။
ေကာ္မရွင္ဥပေဒ၊ အခန္း(၂) ပုဒ္မ (၄) ပုဒ္မခြဲ (ခ) “ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသည့္ ဂုဏ္သတင္း ရွိေသာပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ (နအဖ)စစ္အစိုးရ က ယူဆသူျဖစ္ရမည္”ဟူေသာ အခ်က္သည္ ေကာ္မရွင္ ဥပေဒတစ္ခုလံုး၏ အဓိကအႏွစ္ခ်ဳပ္ျဖစ္သည္။
ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားဂုဏ္သတင္းရွိေသာပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ (နအဖ) စစ္အစိုးရက မယူဆလွ်င္ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္မွ် ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ဝင္ျဖစ္ လာစရာအေၾကာင္းမရွိပါ။
အခန္း(၃)တာဝန္ႏွင့္လုပ္ပုိင္ခြင့္မ်ား၊ ပုဒ္မ (၉)၊ ပုဒ္မခြဲ(က) မွ(ဂ) အထိျပဌာန္းခ်က္မ်ားသည္ ေကာ္မရွင္၏ အဓိကလုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ပင္ျဖစ္သည္။ ျပတ္ျပတ္သားသားပင္ ေရးသားေဖၚျပထား သည္ “ေကာ္မရွင္၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ အၿပီးအျပတ္ျဖစ္ေစ ရမည္” ဟုပါရွိသည္။
ထို႔အျပင္နိဂံုးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ အခန္း(၄)အေထြေထြ၊ ပုဒ္မ(၁၄)တြင္ ယခင္ (နဝတ) စစ္အစိုးရ က ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ “ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပေရး ေကာ္မရွင္ ဥပေဒ” (နဝတ) ဥပေဒအမွတ္ ၁/၈၈ ကို ရုပ္သိမ္း လုိက္သည္ဟု ေဖၚျပထားသည္။

သုိ႔ပါ၍ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ဥပေဒကိုအႏွစ္ခ်ဳပ္လုိက္လွ်င္ ေကာ္မရွင္တြင္ ပါဝင္ၾကမည့္ ေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ႏွင့္ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားကို (နအဖ)စစ္အစိုးရ စိတ္ႀကိဳက္ ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ တာဝန္ေပးမည္၊ ေကာ္မရွင္သည္ ေကာ္မရွင္၏လုပ္ငန္းမ်ားကုိ စိတ္ႀကိဳက္ေဆာင္ ရြက္ႏုိင္သည္ ဟုဆိုလိုျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားမွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒကိုေလ့လာၾကည့္ၾကပါစုိ႔။

ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားမွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒတြင္ ျပဌာန္းထားသည့္အခ်က္မ်ားကို ေလ့လာဖတ္ရႈ ၿပီးသည့္အခါ “ႏုိင္ငံေရးပါတီဆိုသည္ မွာ (နအဖ)စစ္အစိုးရက ႏုိင္ငံေရးပါတီ ျဖစ္ သည္ဟု လက္ ခံယူဆသည့္ပါတီကိုႏုိင္ငံေရးပါတီအျဖစ္မွတ္ပံုတင္ခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ၿပီး(နအဖ)စစ္အစိုးရ က ႏုိင္ငံ ေရးပါတီျဖစ္သည္ဟုလက္ခံယူဆႏုိင္ျခင္းမရွိသည့္ ပါတီကို မွတ္ပံု တင္ခြင့္ျပဳမည္မဟုတ္” ေကာက္ခ်က္ကို ရရွိပါသည္။
ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားမွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒတြင္ နိဒါန္းအပါအဝင္ အခန္း(၁) မွ အခန္း(၅) အထိဖြဲ႔စည္းထားၿပီး၊ ဥပေဒပုဒ္မေပါင္း (၂၇) ခု ပါရွိသည္။
တားျမစ္ကန္႔သတ္ခ်က္အမ်ားဆံုးႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားမွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒဟု “ဂင္းနစ္မွတ္ တမ္းစာအုပ္”တြင္ မွတ္တမ္းတင္ရမည္။

အခန္း (၂) ပုဒ္မ (၆) ၊ ပုဒ္မခြဲ(က) မွ (စ) အထိ ျပဌာန္းထားခ်က္မ်ားကို ေစာင့္ထိန္းလုိက္နာ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ခံခ်က္ကို ႏုိင္ငံ ေရးပါတီအျဖစ္မွတ္ပံုတင္ေလွ်ာက္ထားသူက ဝန္ခံခ်က္ လက္မွတ္ထိုးရမည္ဟုဆိုထားသည္။
ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားမွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒ၏အႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ ပုဒ္မ(၆)ပုုဒ္မခြဲ(ဂ) “ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကိုထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး” ဟူသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းအခ်က္ကိုလက္ခံႏုိင္ျခင္းမရွိလွ်င္ အျခားဘာမွ် ဆက္လုပ္စရာမလို အပ္ေတာ့ေခ်။ (နအဖ)စစ္အစိုးရကဤအခ်က္ျဖင့္ အားလံုး ကိုခ်ဳပ္ကိုင္ထားလိုက္ၿပီ။
သက္ဆိုင္သူအားလံုးပါဝင္ေရး/တရားမွ်တေရးဆိုသည့္စကားလံုးမ်ားမွာ ေလထဲတြင္ပင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့မည္။
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က အဆိုပါ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ(၂၀၀၈)ကို ျပန္လည္ သံုး သပ္ျပင္ဆင္ေပးရန္ “ေရႊဂံုတုိင္ေၾကညာ ခ်က္” ျဖင့္ေတာင္းဆိုထားသည္။
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ တုိင္းျပည္ႏွင့္လူထုသုိ႔ ရွင္းလင္းျပတ္သားသည့္ အေျဖကို ေပးရေတာ့မည္။ အခ်ိန္ဆြဲေန၍ မရေတာ့ပါ။
ေနာက္ထပ္ထုတ္ျပန္လာမည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒ၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒ၊တိုင္းေဒသၾကီး လႊတ္ေတာ္သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒ တို႔ကို ေလ့လာစရာမလိုေတာ့ပါ။
တုိင္းျပည္ႏွင့္လူထုသို႔ ဒီမုိကေရစီအေရး ဆက္လက္တုိက္ပြဲဝင္ရမည့္ တုိက္ပြဲမဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ နည္းပရိယာယ္ကို ခ်ျပရေတာ့မည္။

ေအာက္ေဖၚျပပါ ပုဒ္မႏွင့္ပုဒ္မခြဲမ်ားသည္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားမွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒ တြင္ ပါရွိ သည့္ တားျမစ္ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္ ပါသည္။
အခန္း(၂) ႏုိင္ငံေရးပါတီ တည္ေထာင္ျခင္းႏွင့္ မွတ္ပံုတင္ျခင္း ၊ ပုဒ္မ (၃) ပုဒ္မခြဲ (က) ၊ ပုဒ္မ (၄) ပုဒ္မခြဲ(င) ၊ ပုဒ္မ(၅) ပုဒ္မခြဲ(စ) ၊ပုဒ္မ(၆) ပုဒ္မခြဲ (ဂ)၊ ပုဒ္မ(၇) ပုဒ္မခြဲ (က) မွ (င) အထိ၊ ပုဒ္မ (၁၀) ပုဒ္မခြဲ (က) မွ ( စ်) အထိ၊
အခန္း(၃) ဆက္လက္ ရပ္တည္ပုိင္ခြင့္မရွိျခင္း ပုဒ္မ (၁၂) ပုဒ္မခြဲ (က) ႏွင့္ (ခ)၊ ပုဒ္မ (၁၃) ၊ ပုဒ္မ (၁၈)၊ ပုဒ္မ(၁၉) ပုဒ္မခြဲ(က) ႏွင့္ (ခ)။
အခန္း(၄) ရန္ပံုေငြႏွင့္ပစၥည္းမ်ားစုေဆာင္းျခင္း၊ ထိန္းသိမ္းျခင္း၊ သံုးစြဲျခင္း၊ စစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ စာရင္းရွင္းလင္းဖ်က္သိမ္းျခင္း ပုဒ္မ (၁၄)၊ ပုဒ္မ(၁၅)၊ ပုဒ္မ(၁၆) ပုဒ္မ (၁၇)။
အခန္း (၅) အေထြေထြ ပုဒ္မ (၂၀) ပုဒ္မခြဲ (က) ႏွင့္ (ခ)၊ ပုဒ္မ (၂၁) ၊ ပုဒ္မ(၂၄) ပုဒ္မခြဲ( က) မွ ( င) အထိ ျဖစ္ပါသည္။

ပုဒ္မ(၂၅) ဦးတည္ခ်က္မွာ “အမိ်ဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အပါအဝင္ တရားဝင္တည္ရွိဆဲ ႏိုင္ငံေရးပါတီ(၁၀) ခုအတြက္ျပဌာန္း ထားခ်က္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ရက္ေပါင္း (၆၀) အတြင္း မွတ္ပံု တင္ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားရမည္။ ေကာ္မရွင္ကခြင့္ျပဳလွ်င္ ဆက္လက္တည္ရွိမည္၊ သတ္မွတ္ ရက္အတြင္း ေလွ်ာက္ထားျခင္းမရွိသည့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီသည္ အလို အေလ်ာက္ ပ်က္ၿပီးျဖစ္ သည္”ဟုဆိုသည္။
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အတြက္ ရက္ေပါင္း(၆၀)အခ်ိန္ရမည္။ အေျဖေပးရလိမ့္မည္။ မေပးလွ်င္ အလိုအေလ်ာက္ဖ်က္သိမ္း ၿပီးျဖစ္လိမ့္မည္။ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဘယ္လို အေျဖေပးမည္လဲ။
ပုဒ္မ( ၂၇) မွာ ယခင္ (နဝတ) စစ္အစိုးရကထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ “ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ ျခင္းဥပေဒ” (နဝတ) ဥပေဒအမွတ္ ၄/၈၈ကို ရုပ္သိမ္းလုိက္သည္ဟုေဖၚျပထားသည္။ ယင္းရုပ္ သိမ္းခ်က္အရဆိုလွ်င္ တည္ဆဲႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားသည္ပင္လွ်င္ ယခုကာလသည္ ရုပ္သိမ္းခံ လိုက္ရသည့္အေနအထားျဖစ္ပါသည္။
(နအဖ)စစ္အစိုးရက ညီလာခံကိုလည္းစိတ္ႀကိဳက္က်င္းပခဲ့သည္၊ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို လည္း စိတ္ႀကိဳက္ခ်မွတ္ေရးဆြဲအတည္ ျပဳခဲ့ၿပီ။ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ကိုလည္း စိတ္ႀကိဳက္ ဖြဲ႔စည္းဦးမည္။ ႏုိ္င္ငံေရးပါတီမ်ားမွတ္ပံုတင္ျခင္းကိုလည္းတားျမစ္ခ်က္မ်ိဳးစံုျဖင့္ ကန္႔သတ္ ထား ခဲ့ၿပီ။
ဤလုပ္ရပ္မ်ားမွာ (နအဖ)စစ္အစိုးရေျပာေနသည့္ စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာဒီမိုကေရစီစနစ္၏ စံက်ေသာနိဒါန္းေဖၚျပခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္ ပါေတာ့သည္။
(နအဖ)စစ္အစုိးရေပးသည့္ စေပ့(ဝါ) ဒီမုိကေရစီအခြင့္အေရးဆိုသည္မွာအပ္နဖားေပါက္ထဲ ကုလားအုပ္ဝင္ရမည့္ကိန္းျဖစ္ေနၿပီ။
သုိ႔ပါ၍ က်ေနာ္တို႔ ျပည္တြင္းျပည္ပအင္အားစုအားလံုးေဆာင္ရြက္ရမည့္ အဓိကတာဝန္မွာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ(၂၀၀၈) ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္တုိက္ဖ်က္ၾကရန္ မွတပါး အျခားနည္းလမ္းရွိမည္မထင္ေတာ့ပါ။

No comments:

Post a Comment